späť

Andrea Vivodíková: Aby ste svoju prácu robili dobre, nemusíte mať niekoho za sebou, kto vám dýcha na krk

Andrea Vivodíková - obchodná zástupkyňa v Košiciach.

Nástup do DACHSERu, pred viac ako ôsmimi rokmi, bol pre ňu doslova prelomovým okamihom. Na svojej  pozícii sa neustále snaží zdokonaľovať a posúvať si hranice trpezlivosti, ktorú ku svojej práci potrebuje. V komunikácii so zákazníkmi využíva empatiu a intuíciu. Aj  keď niečo na začiatku nevyzerá ideálne, nenechá to tak, a ide si za tým, lebo vždy z toho môže byť niečo pozitívne. Ďalšou kolegyňou, ktorú sme vyspovedali v našom seriáli o zamestnancoch spoločnosti DACHSER je Andrea Vivodíková.

V košickej pobočke pracujete ako obchodná zástupkyňa. Vyžaduje si takáto pozícia špecifickú povahu?

(smiech) Od mojich priateľov neustále počúvam, že tento typ práce musí mať človek v krvi. Je pravda, že moja práca je naozaj živá. Denne komunikujem so zákazníkmi, stretávame sa, nastavujeme spoluprácu, riešime prípadné problémy. Každý zákazník je špecifický a vyžaduje si osobitný prístup. Takáto práca vás musí baviť. Nemá zmysel to robiť, ak ste sa v tom nenašli. Mám vždy na pamäti, že prvotný dojem je dôležitý. Snažím sa byť pozitívna a prenášať to aj na zákazníkov. Zo spolupráce musia profitovať obidve strany .

Prečo ste sa rozhodli pracovať pre DACHSER?

Po skončení vysokej školy som nastúpila do zamestnania v jednej väčšej spoločnosti v Košiciach , kde som pracovala 15 rokov. Zrazu som pocítila, že potrebujem pracovnú aj osobnú zmenu. Chcela som vyjsť zo svojej komfortnej zóny, tak som sa rozhodla odísť za prácou do Bratislavy, kde som si následne dokonca našla aj manžela (smiech ). Stále som však mala na pozadí, že sa vrátim naspäť do mojich Košíc. Prišiel moment, kedy sme sa o návrate na východ začali doma rozprávať, nuž a v tom období mi padol do oka inzerát na pracovnú pozíciu v DACHSERi. Poslala som si životopis a nabralo to rýchly spád. Pre DACHSER pracujem už viac ako 8 rokov, od prvého mája 2016. Viem to presne, lebo to bol pre mňa doslova prelomový okamih.

Pozícia obchodnej zástupkyne si vyžaduje odborný prehľad, trpezlivosť, empatiu, v niektorých prípadoch možno až šiesty zmysel. Je to tak?

Po nástupe do DACHSERu som sa samozrejme musela maximálne zorientovať v logistike. Okrem odborných informácií však človek musí byť vybavený aj intuíciou. Na začiatku stretnutia, už po tých rokoch viem z časti odhadnúť či zákazník má alebo nemá záujem. Stretávam sa s rôznymi typmi ľudí a vždy sa snažím naladiť na ich nôtu, prispôsobiť sa, zistiť ich potreby. Našťastie sa v mojej práci stretávam väčšinou s ľuďmi, s ktorými sa dá dohodnúť a komunikovať. Pri potenciálnych zákazníkoch, ktorí nie sú spočiatku otvorení spolupráci sa snažím v komunikácii nechávať otvorené zadné dvierka do budúcna.

Niektoré veci jednoducho nejdú hneď od začiatku hladko, ale čas občas prináša zaujímavé spolupráce, ktoré vznikajú postupne, krok po kroku. Toto je pre mňa ten impulz, že to má zmysel. I keď niečo na začiatku nevyzerá ideálne, nenechám to tak a idem si za tým, lebo vždy z toho niečo môže byť. Každý takýto úspech ma posúva. Ako osobnú výhru beriem, keď sa vzťahy so zákazníkmi posúvajú pracovne, aj osobne, lebo všetko je vždy len o ľuďoch.

Rozhovor s: Andrea Vivodíková

Každý zákazník je špecifický a vyžaduje si osobitný prístup.

Vo svojej práci sa stretávate s odmietnutím. Ako znášate neúspech? Ako to zvládate, spracovávate?

Odmietnutia, s ktorými sa stretávam sú skôr pragmatické. Napríklad, klient v súčasnosti potrebuje inú službu /produkt , než ten, čo mu práve ponúkam. Nepovažujem to za neúspech, len za zlé načasovanie aktuálnych potrieb zákazníka. Neustále sa snažím zdokonaľovať a posúvať si hranice trpezlivosti, ktorú ku svojej práci potrebujem. Tiež je potrebné vedieť sa odosobniť od niektorých vecí. Musíte ísť do toho s tým, že síce nie vždy to vyjde, no napriek tomu tú prácu chcete robiť. Navyše odmietnutia pre mňa nie sú frustrujúce, aj preto, že nikdy neviete, kedy a ako, sa okolnosti zmenia vo náš prospech. Život mi ukázal, že aj z počiatočného zdanlivého neúspechu sa môže vyvinúť spolupráca.

Ako vnímate atmosféru v DACHSERI?

My sme v Košiciach malá pobočka. Máme tu skoro rodinnú atmosféru. Napriek tomu, že sú jasne nastavené procesy, človek cíti, že v práci má voľnosť. Čo viem doceniť aj po skúsenosti z iných spoločností. Viete, na to, aby ste svoju prácu robili dobre, nemusíte mať niekoho za sebou, kto vám dýcha na krk. U nás na pobočke vládne príjemná atmosféra. Neustále spolu komunikujeme, pracovne si vieme navzájom veľmi rýchlo zdieľať veci, poradiť aj povzbudiť sa.

Aké tri slová vám napadnú, keď sa povie DACHSER?

Spoľahlivosť, zázemie a rodinná atmosféra.

Práca obchodnej zástupkyne v DACHSERi si vyžaduje nielen odborné znalosti, ale aj trpezlivosť, empatiu a schopnosť adaptovať sa na potreby zákazníkov. Hoci odmietnutia prichádzajú, vždy sa snaží nájsť nové príležitosti a postupne budovať vzťahy. Dôležitým faktorom jej úspechu je rodinná atmosféra na košickej pobočke a pracovná sloboda, ktorú si váži.

V rámci seriálu „DACHSER pozitív“ sa aj ďalší mesiac porozprávame s jedným z našich kolegov, či kolegýň. Preberieme prácu, rodinu, skúsenosti, neopakovateľné zážitky a ich kľúčové momenty.

DACHSER celosvetovo
Kontaktujte nás
Kontakt Tereza Haraksim