späť

Optimalizácia dodávateľského reťazca je reálna vďaka prepojeniu medzinárodných liniek a skladov

Spoločnosť DACHSER má záujem zlepšiť logistické procesy v rámci dodávateľského reťazca automobilky Volvo pri Košiciach

Prepojenie plnohodnotných lokálnych pobočiek DACHSER Slovakia na európsku zbernú sieť s 345 pobočkami umožňuje klientom optimalizovať prepravné toky, minimalizovať náklady a poskytovať flexibilné skladovacie riešenia priamo na mieru. Firma ponúka obchodným partnerom benefity v podobe zvýšenia konkurencieschopnosti a zefektívnenia riadenia logistiky. O ďalších výhodách a prínosoch spolupráce s firmou hovorí riaditeľ pobočky spoločnosti DACHSER z košického logistického centra Stanislav Balog.

Opísali by ste logistické výhody, ktoré poskytuje DACHSER svojim klientom v Košiciach?

Riadenie zásob a celovozových prepráv na Ukrajinu beží v zmysle nastavených zmlúv. Sme radi, že sa nám od začiatku projektu podarilo dodať viac ako tisíc kamiónov a 30-tisíc paliet humanitárnej pomoci tam, kde bola potrebná. Vítame dôveru, ktorú sme od OSN dostali. Všetky naše sklady v Košiciach, Martine a Lozorne sú v rovnakých budovách ako naše tranzitné prekladiská, ktoré sú navyše prepojené s pravidelnými dennými medzinárodnými linkami s garantovanou kapacitou a odjazdmi. Lozorno je dokonca HUB a má prepojenie s približne 50 každodennými linkami zo západu Európy na celú strednú a juhovýchodnú Európu.

Ponúka prepojenie košickej pobočky na európsku zbernú sieť DACHSER výhody v porovnaní s konkurenciou?

Jednoznačne. Táto zberná sieť zahŕňa 345 vlastných pobočiek a viac ako 2 400 každodenných vnútroštátnych liniek pre regionálnych a medzinárodných klientov. Klient si môže prostredníctvom nášho systému nastaviť presný doručovací čas a aj skonsolidovať viacero objednávok od viacerých dodávateľov nielen z Európy, ale aj z Maroka a Tuniska, do jedného doručenia v jeden konkrétny deň jedným vozidlom. Na začiatku každého projektu s klientom vytvoríme SOP, štandardné operačné postupy pre kontraktnú a distribučnú logistiku podľa jednotlivých krokov celého procesu – príjem tovaru, uskladnenie, príjem objednávok, výdaj, KPI (key performance indicators – kľúčové ukazovatele výkonnosti pre efektívne riadenie logistiky), pre jednotlivé úkony z pohľadu času a objemu výkonov. Zároveň nastavujeme, meriame a vyhodnocujeme kľúčové ukazovatele výkonnosti logistických procesov.

Prečo práve DACHSER môže byť vhodným partnerom pre Volvo v rámci subdodávateľského parku v Košiciach?

Sme svetová špička v preprave paletových zásielok cez našu jedinečnú zbernú sieť a vlastné prekládkové terminály v Európskej únii (EÚ). Sme digitalizovaní a máme jedinečný tracking and tracing systém s archiváciou prepravných dokladov. Spolupráca medzi spoločnosťou DACHSER a Volvom by mohla optimalizovať dodávateľský reťazec. Lokálna plnohodnotná pobočka DACHSER v Košiciach je rozhodujúca pre kontakt so zákazníkom, poskytovanie služieb a rozvoj biznisu v regióne.

Rozhovor s: Stanislav Balog

VOLVO je naším dlhoročným zákazníkom vo Švédsku, kde realizujeme exportné prepravy v miliónových obratoch.

Konkretizovali by ste výhody flexibilného skladovania pre klientov, ktorí potrebujú krátkodobé alebo sezónne riešenia?

Medzi najväčšie výhody dlhodobého partnerstva v kontraktnej logistike patria hlavne na mieru šité riešenia pre konkrétneho zákazníka a profesionálne riadenie projektov. Takéto partnerstvo prináša stabilitu, úsporu času a nákladov, hlbokú integráciu do procesov oboch spoločností, schopnosť predvídať na základe analýz budúci vývoj objemov a zdieľané a neprenosné know-how. Kontraktná logistika sa stáva nevyhnutnou pre firmy, ktoré čelia sezónnym výkyvom. Logistické rozhodnutia sa dnes navyše stali neoddeliteľnou súčasťou obchodných stratégií s priamym vplyvom na predaj a budúci obrat a generujú dôležitú konkurenčnú výhodu, ak sú urobené správne. Kontraktná logistika v spoločnosti DACHSER môže priniesť túto výhodu rôznym klientom bez ohľadu na veľkosť obratu a počet zásielok, keďže prevádzkujeme už funkčné, implementované a integrované sklady.

Opísali by ste vplyv Brexitu na logistické operácie? Aké riešenia zaviedol DACHSER na udržanie plynulosti dodávok medzi EÚ a Veľkou Britániou?

Každý projekt vyžaduje aj splnenie špecifických zákazníckych potrieb nad rámec bežných logistických procesov. V Košiciach sme pred brexitom implementovali projekt pre zákazníka z Veľkej Británie, ktorý sa zaoberal dodávkami dielov do autoservisov a ktorý k nám presunul skladové zásoby a distribučné centrum pre EÚ, pričom sa vyhol všetkým problémom, ktoré na trhu následne nastali.

Dokáže silné prepojenie košickej pobočky DACHSER s európskou a globálnou sieťou zberných liniek prispievať k efektívnejšiemu manažmentu logistických operácií na Slovensku?

Samozrejme. Okrem toho dokáže pomôcť partnerom získať konkurenčnú výhodu. Tou najhlavnejšou je deľba výnosov z rozsahu medzi viacerých klientov, ktorí majú v pobočkách firmy DACHSER uskladnený tovar a využívajú jej služby. Platí to obzvlášť ak majú nastavený s dodávateľmi takzvaný model supply on demand, ktorý je vhodný a využívaný v priemysle pri malej a stredne veľkej sériovej produkcii. Pri tomto modeli sa množstvo uskladneného materiálu drží na minime, čo znižuje náklady. Ak by klient skladoval a prepravoval tovar sám, mal by výrazne vyššie manipulačné náklady na jedno vychystanie a dopravu spôsobené menej častou frekvenciou opakujúcich sa objednávok a prepráv, ktoré sa v čase menia. Zrejme by mal navyše aj dlhšie a ešte aj meniace sa časy od prijatia objednávky po doručenie tovaru zákazníkovi.

Kontaktujete našich odborníkov na Contract Logistics: sales.bratislava@dachser.com.

 

Prečítajte si viac na TRENDE: https://www.trend.sk/ekonomika/optimalizacia-dodavatelskeho-retazca-je-realna-vdaka-prepojeniu-medzinarodnych-liniek-skladov

DACHSER celosvetovo
Kontaktujte nás
Kontakt Tereza Haraksim