Premiéra pre batériovo-elektrické vozidlá na prevádzkach DACHSER
Prvý plne elektrický nosič výmenných nadstavieb bol nedávno v prevádzke v dánskej pobočke DACHSER v Hvidovre pri Kodani. Ďalšie z týchto vozidiel budú čoskoro nasledovať pre ďalšie pobočky.
Vozidlo od holandského výrobcu Terberg umožňuje bezemisnú prepravu výmenných nadstavieb a návesov v tranzitnom terminálovom priestore. Po tejto prvej dodávke budú nasledovať ďalšie vozidlá. „Je to dôležitý krok pre rozšírenie e-mobility a tým aj pre väčšiu udržateľnosť v doprave,“ hovorí André Bilz, vedúci tímu Truck & Terminal Equipment. "Zavedením batériových elektrických vozidiel na dvore máme príležitosť ušetriť priame emisie skleníkových plynov."
Elektrický nosič výmenných nadstavieb s názvom Terberg BC202-EV je vybavený dvoma akumulátormi, každý s výkonom 74 kW, čím sa celková kapacita zásobníka zvyšuje na 148 kW. To znamená, že na jedno nabitie môže teoreticky fungovať viac ako osem hodín. V pobočke Hvidovre bude vozidlo obsluhovať 41 brán a denne premiestniť po areáli až 200 výmenných nadstavieb a návesov. Na mieste už bola zriadená vhodná nabíjacia infraštruktúra, ktorá napája rastúcu elektronickú flotilu zelenou elektrinou. „Výzvy pri rozširovaní e-mobility nespočívajú primárne vo vozidlách, ale skôr v požadovanej nabíjacej infraštruktúre,“ hovorí André Bilz. „Potrebujeme vyvinúť vhodné koncepty nabíjania, aby sme mohli v budúcnosti prevádzkovať flotily batériových elektrických vozidiel.“ V súčasnosti sa v DACHSERe vyvíjajú vhodné riešenia v rámci projektu Idea2net Climate Protection spolu s divíziami Construction & Real Estate a Research & Development.
V Nemecku sa plánuje nasadenie 27 elektrických vozidiel
Dodávka prvého plne elektrického nosiča výmenných nadstavieb nadväzuje na dlhodobú spoluprácu so spoločnosťou Terberg. V roku 2012 sa prvé testovacie jazdy s akumulátorovým elektrickým ťahačom uskutočnili v závodoch DACHSER v Herne a Hamburgu.
V Nemecku ťaží DACHSER z programu financovania „Úžitkové vozidlá a infraštruktúra šetrné ku klíme“ Federálneho úradu pre logistiku a mobilitu. Cieľom je znížiť emisie skleníkových plynov prostredníctvom využívania alternatívnych pohonov a palív v cestnej nákladnej doprave. Federálna vláda poskytuje na tento účel granty, a to aj na nákup ľahkých a ťažkých úžitkových vozidiel s alternatívnymi pohonmi šetrnými ku klíme. „V rámci dotačného programu ‚Úžitkové vozidlá a infraštruktúra šetrné ku klíme‘ sme už požiadali o 27 batériovo-elektrických vozidiel od výrobcu Terberg pre rôzne pobočky v Nemecku a niektoré už boli schválené,“ hovorí Bilz.