Preprava nadmerného nákladu cez dva kontinenty
Keď nadrozmerné priemyselné kontajnery cestujú kamiónom alebo loďou, obvykle to nevyzerá len veľkolepo, ale je za tým aj množstvo logistického jemnocitu. V prípade takmer 60-tonového autoklávu, plynotesne uzatvárateľnej tlakovej nádoby, spojila spoločnosť DACHSER skúsenosti svojich tímov leteckej a námornej logistiky z Nemecka a Indie a prepravila túto nadrozmernú zásielku od výrobcu v Severnom Porýní-Vestfálsku v Nemecku do Bangalore v južnej Indii. Kľúčový bol pritom prístup orientovaný na zákazníka a presné plánovanie oboch medzinárodných tímov.
Nemecký výrobca strojov a zariadení poveril spoločnosť DACHSER prepravou 60 ton ťažkého nákladu. Súčasťou objednávky na prepravu bolo aj otočné zariadenie a kontajnerová kruhová stolička s hmotnosťou ďalších piatich ton. Samotné rozmery autoklávu boli impozantné - jeho dĺžka presahovala 15 metrov a priemer viac ako päť metrov. Miesto určenia: letecká spoločnosť v Bangalore, v metropole s miliónom obyvateľov, ktorá je považovaná za významnú destináciu indického hight-tech priemyslu.
Odborné znalosti a know-how v praxi
Po intenzívnej príprave a plánovaní autokláv opustil závod v Coesfelde pri Münsteri v Nemecku a na kamióne valník dorazil do neďalekého Lüdinghausenu. Tam bol naložený 450-tonovým mobilným žeriavom na loď, ktorá tento kolos prepravila po rieke do Antverp. Odtiaľ kontajner putoval ako voľne ložený tovar, teda nekontajnerový ťažký náklad, na kontajnerovej lodi do indického Čennaí v Bengálskom zálive. Plavba trvala 21 dní.
„Úspech takýchto projektových prepráv stojí a padá na úzkej koordinácii a spolupráci všetkých zúčastnených strán tak, aby do seba všetko zapadalo,“ hovorí Claus Freydag, Managing Director Air & Sea Logistics Germany spoločnosti DACHSER, a dodáva, „pokiaľ ide o projektové prepravy sme vďaka nášmu prístupu zameranému na zákazníka, riešením na mieru a globálnej sieti logistických odborníkov spoľahlivým partnerom.“
Dôkladné plánovanie dopravy v Indii
V Čennaí prevzali iniciatívu tímy z DACHSER India. Tie boli zodpovedné za takmer 350 kilometrov dlhú cestu komponentov zariadenia z prístavu do areálu zákazníka v Bangalore. Ešte pred príchodom do prístavu v Čennaí bolo potrebné vykonať príslušné prípravy na pozemnú prepravu takých nadrozmerných priemyselných dielov.
Tímy spoločnosti DACHSER India zabezpečili aj povolenie mestskej samosprávy na presun podvalníka. Na to, aby náves mohol prejsť železničným podjazdom, museli vymeniť všetkých jeho 28 pneumatík. Pred samotným závodom, kam zásielka mierila, museli byť odstránené betónové oddeľovacie bloky, aby sa tu vozidlo mohlo otočiť. A v neposlednom rade, aby bolo možné zásielku doručiť, museli byť v továrni zasypané výkopové jamy.
Na celú dvojtýždňovú cestu po Indii potom dohliadalo samostatné sprievodné vozidlo. „Vďaka precíznemu plánovaniu tímov a úzkej spolupráci všetkých zúčastnených sme opäť zvládli túto nie celkom bežnú prepravu,“ hovorí Huned Gandhi, Managing Director Indian Subcontinent spoločnosti DACHSER. „Vždy je to veľmi pôsobivé vidieť, ako naše medzinárodné tímy pracujú ruka v ruke a dosahujú týmto spôsobom špičkové logistické výkony,“ dodáva Edoardo Podestà, COO Air & Sea Logistics spoločnosti DACHSER.