Tiché dopravné prostriedky
Pre nižšie emisie a pokojnejšie cesty: v najbližších troch rokoch prerobí spoločnosť ABT e-Line až 20 000 vozidiel Volkswagen Caddy a Transporter na elektrický pohon. DACHSER bude zabezpečovať dodávky, skladovanie a výrobu potrebných elektrických komponentov.
Hluk, výfukový dym, dlhé kilometre dopravnej zápchy − dopravná situácia v mnohých mestách testuje trpezlivosť vodičov i obyvateľov, najmä pri dopravnej špičke. Vzhľadom k tomu, že vjazd do mestských centier je u starších vozidiel s naftovým motorom stále obmedzenejší, sú inteligentné koncepcie dopravy pre centrá miest veľmi žiadané, vrátane dopravných prostriedkov zaisťujúcich maloobchodné služby, obchod a priemysel. ABT e-Line, špecialista na elektronickú mobilitu so sídlom v južnom Nemecku v regióne Allgäu, je prémiovým partnerom spoločnosti Volkswagen a od jesene 2019 upravuje populárne úžitkové vozidlá T6 a Caddy na elektrické vozidlá.
Vďaka tomu, že e-Caddy a e-Transporter ponúka dojazd približne 160 a 140 kilometrov, sú tieto vozidlá obzvlášť atraktívne pre spoločnosti, ktoré môžu ľahko odhadnúť rádius ich dodávok a chcú fungovať na poslednú míľu bez emisií. Prestavba modelu T6 a Caddy na elektronické vozidla predstavuje viac než len dodanie batérií: tento proces tiež vyžaduje veľkú sadu komponentov do vozidiel, ktoré je nutné zaobstarať, vyzdvihnúť a potom doručiť spoločnosti zodpovednej za úpravu vozidiel.
Po mori z Ázie do Nemecka
Úlohou spoločnosti DACHSER je zabezpečiť všetky aspekty logistiky celého dodávateľského reťazca pod hlavičkou ABT. Poskytovateľ logistiky prostredníctvom európskej cestnej siete priváža komponenty v pobočke v Langenau pri Ulme v Nemecku, kde sú uložené. Pre každé vozidlo, ktoré má byť prestavané, zostaví skladový tím DACHSER sadu skladajúcu sa zo 120 položiek a dopraví ju ďalšiemu partnerovi projektu. Medzitým spoločnosť DACHSER Air & Sea Logistics zaisťuje bezpečný transport batériových modulov námornou prepravou z Ázie do Nemecka priamo do továrne na batérie v Memmingene. Odtiaľ je hotová batéria naložená na špeciálne prepravné stojany a dodávaná prostredníctvom cestnej siete DACHSER pomocou nákladného vozidla k partnerovi projektu, ktorý potom vykoná prestavbu vozidiel.
„Vzhľadom na to, že máme štyroch projektových partnerov, ktorí spolu kooperujú, je obzvlášť dôležitý robustný logistický proces, ktorý bol premyslený a naplánovaný vopred. Je to jediný spôsob, ako zabezpečiť, aby všetko prebiehalo hladko," hovorí Michael Geschwentner manažér zmluvnej logistiky v DACHSER Langenau. Projekt bol postupne zavádzaný počas 18 mesiacov s opakovanými testovacími behmi pre doladenie procesov. Prevádzka bola oficiálne spustená na konci roka 2019 a kapacita sa postupne zvyšuje. Počas nasledujúcich troch rokov bude 20 tisíc Caddy a Transportérov prerobených na elektrický pohon a budú sa tak podieľať na tom, aby naše cesty boli čistejšie a tichšie.