Čistý proces
Spoločnosť Nilfisk začínala v roku 1906 v dielni na dvore v Kodani a postupom času sa stala svetovým lídrom v oblasti profesionálnych čistiacich zariadení. Spolu so spoločnosťou DACHSER zefektívnil Nilfisk svoje výrobné a logistické procesy a úzko ich zosúladil s potrebami svojich zákazníkov.
V rámci úsilia o zvládnutie celosvetovej pandémie je dopyt po profesionálnych čistiacich zariadeniach, ktoré dokážu zabezpečiť dodržiavanie nevyhnutných hygienických štandardov, vyšší ako kedykoľvek predtým. Používajú sa vo verejných priestoroch, na pracoviskách, v reštauráciách a hoteloch, ako aj v domácnostiach.
Čistota je príznačným motívom spoločnosti Nilfisk už 115 rokov. Spoločnosť bola založená v Kodani a z malého výrobcu vysávačov sa stala globálnym lídrom v oblasti profesionálneho čistenia s viac ako 4 500 zamestnancami. Stroje na čistenie podláh, vysávače a vysokotlakové umývačky pre profesionálnych užívateľov a spotrebiteľov sa teraz predávajú vo viac ako 100 krajinách.
„Pandémia zmenila povahu a úlohu upratovania. Mnohé spoločnosti úplne prehodnocujú svoje koncepcie, zameriavajú sa na prísnejšie postupy a častejšie čistenie a dezinfekciu,“ vysvetľuje Morten Jensen, riaditeľ logistiky spoločnosti Nilfisk, a dodáva: „ Dopyt po zodpovedajúcich riešeniach v súčasnosti prudko rastie. A to si vyžaduje efektívnu logistickú koncepciu.“
Menej je viac
Spoločnosť už pred niekoľkými rokmi zmenila svoju logistickú stratégiu a znížila počet poskytovateľov logistických služieb z tridsiatich na šiestich. DACHSER a jeho komplexná sieť zberných služieb sú súčasťou tejto stratégie od roku 2010. „Rýchle, včasné a transparentné dodávky v celej Európe sú základným faktorom nášho podnikania,“ hovorí Morten Jensen. „Aby sme to dosiahli, chceme náš dodávateľský reťazec čo najviac zjednodušiť.“
V roku 2020 prehodnotila táto globálna spoločnosť so sídlom v Dánsku svoje logistické procesy. Výsledkom bola nová štruktúra, ktorá môže ponúknuť rýchle a spoľahlivé dodávky na trhy spoločnosti Nilfisk v severnej a strednej Európe, Spojenom kráľovstve, Rusku a Turecku. Zameriava sa na tri centrálne riadené distribučné centrá: v belgickom Gente, švédskom Trollhättane a španielskej Tarragone. Výzvou takejto rozsiahlej reštrukturalizácie bolo zachovať čo najkratšie dodacie lehoty pre zákazníkov v celej Európe.
„Vďaka našej sieti a našej rodine produktov entargo, najmä našej prémiovej ponuke produktov pre rýchlu dodávku targospeed, môžeme spoločnosti Nilfisk poskytnúť účinnú podporu, pretože v súčasnej dobe z mnohých malých lokálnych pobočiek vytvára silný celok a organizuje svoje predaje ešte rýchlejšie a efektívnejšie,“ hovorí Jonas Bettray, Key Account Manager European Logistics spoločnosti DACHSER. „Európska sieť spoločnosti DACHSER je vďaka svojej výnimočnej kvalite a spoľahlivosti dodávok dokonale vhodná na túto konsolidáciu prepráv.“ Dodáva, že DACHSER v súčasnosti pripojil dve distribučné centrá spoločnosti Nilfisk k svojej zbernej sieti: centrum v Gente prostredníctvom pobočky DACHSER Mouscron a centrum v Trollhättane prostredníctvom pobočky DACHSER Göteborg. Odtiaľto je možné vo veľmi krátkom čase dosiahnuť všetky cieľové trhy.
„Rýchle, včasné a transparentné dodávky v celej Európe sú základným faktorom nášho podnikania,“ Morten Jensen, riaditeľ logistiky spoločnosti Nilfisk.
Spoločnosť Nilfisk najviac oceňuje flexibilitu spoločnosti DACHSER. “Z distribučného centra v Gente do konsolidačného centra v pobočke DACHSER v Mouscron jazdí zvyčajne 12 nákladných vozidiel denne, ale v špičke to môže byť až 20 nákladných vozidiel. To si vyžaduje robustné a odolné konštrukcie," hovorí Kim Østerby, manažér pre rozvoj dopravy v regióne EMEA spoločnosti Nilfisk. Spoľahlivosť je pre spoločnosť kľúčovým kritériom. Ale je toho viac: „Chceme mať prístup ku všetkým informáciám a správam, ktoré potrebujeme na dosiahnutie našich cieľov - kedykoľvek a kdekoľvek v Európe,“ hovorí Kim Østerby.
Skúška ohňom v ťažkých časoch
Podľa Mortena Jensena je vo vzťahu s poskytovateľom logistických služieb dôležitá blízkosť a dôvera. Spoločnosť Nilfisk to skutočne ocenila, najmä počas brexitu a pandémie COVID-19, keď bol európsky tok tovaru pod značným tlakom. „Spoločnosť DACHSER vždy konala sebaisto a spoľahlivo, a to aj v náročných podmienkach. Dodržiavanie našich sľubov je obzvlášť dôležité v časoch neistoty a obmedzení, ktoré ovplyvňujú naše spoločnosti aj spôsob práce našich zamestnancov,“ zdôrazňuje Morten Jensen.
„V týchto zložitých časoch sme sa ešte viac zblížili,“ potvrdzuje Jonas Bettray. Podľa jeho slov určite pomohlo, že obe partnerské spoločnosti si veľmi dobre rozumejú na osobnej úrovni, a oceňuje najmä "škandinávsky" štýl spolupráce. „Všetky úlohy a výzvy riešime vždy spoločne, s rešpektom a priamo. Vždy ako rovný s rovným a so vzájomným rešpektom. Je to dôležitá súčasť nášho úspechu,“ hovorí Jonas Bettray.
Aby boli všetky procesy čo najefektívnejšie a najtransparentnejšie, uzavreli spoločnosti Nilfisk a DACHSER dohodu na úrovni vedenia oboch spoločností. Tým sa zabezpečí úzka a osobná výmena informácií na úrovni riadenia a predíde sa prípadnému oneskoreniu informácií na miestnej a regionálnej úrovni. „Logistika sa stala našou najvyššou prioritou,“ hovorí Morten Jensen a dodáva: „Vďaka štrukturálnej zmene, ktorú sme práve dokončili, je okamžitá a priama výmena informácií na úrovni rozhodovania oveľa jednoduchšia.“
Jonas Bettray tiež dodáva, že existuje vynikajúci potenciál pre budúcu spoluprácu na spotrebiteľských trhoch. Vďaka existujúcim dohodám je možné spoľahlivo a v správnom čase realizovať časovo citlivé dodávky do viac ako 18 000 obchodov pre domácich majstrov v celej Európe prostredníctvom zavedeného priemyselného riešenia DACHSER DIY Logistics.
Skutočnosť, že udržateľnosť má v spoločnosti DACHSER vždy vysokú prioritu, bola ďalším dôvodom, prečo si Morten Jensen vybral tohto poskytovateľa logistických služieb: „Cieľom profesionálneho upratovania je vždy zlepšiť kvalitu života. To je možné len s udržateľnými riešeniami – a to platí aj v logistike. So spoločnosťou DACHSER sme na rovnakej vlnovej dĺžke.“